הבריאה והדת

טל': 050-7371796

חזרה

לנוחותכם – קראו את המאמר תוך האזנה להקראתו!

בכל פעם כשאני מרצה בנושאי הנשמה, מגיעה מהמאזינים השאלה: "תקשורים, גלגולי נשמה, יופי. ואיפה אלוהים בכל הסיפור הזה?"

שאלת הקשר שבין הדתות לבין העולם הרוחני כפי שאני מכירו העסיקה אותי לא מעט. גישת "השכר והעונש" המהווה נדבך חשוב מאוד של הדתות השונות למשל, לא קיימת כלל במה שאני מכיר בעולם הרוחני. כדרכי בשאלות כאלו, פניתי להדרכה בחיפוש אחרי תשובה וזו הגיעה באופן מרתק ובתוכן שאני מאמין שיעניין אותכם. והנה מה שקיבלתי:

גוף האדם והתפתחותו כבודד וכחברה, היא בעיניכם משהו מופלא. מבחינתנו כאן, זהו שלב נוסף שהחל עם הופעת היקום הפיזי. הופעתו הראשונה של האדם על פני הכדור נקבעה לתקופה שלפי ספירתכם התרחשה לפני כשניים וחצי מיליוני שנים והאדם שהופיע על פני האדמה היה זן שלמעט הופעתו החיצונית לא היה שונה מיצורים רבים ואחרים ותרומתו הייחודית לעולם עדיין לא באה לכלל ביטוי. אולם הבדל אחד חשוב היה קיים תמיד, האדם הופיע כדי להתפתח לכלל אדם תבוני ובעל תודעה, שבסופו של התהליך יהיה מחובר באופן ישיר אלינו, ההדרכות, ויהווה הלכה למעשה את הביטוי החומרי של הנשמה המחייה אותו.

כיום אתם עומדים כבר בפתחו של השלב המקרב אתכם למטרתנו זו, אך כאמור, לא תמיד היה כך.
האדם הקדמון, זה שהתפתח לפני כמאתיים אלף שנים ושאתם מכנים "הומו ספיינס", היה עסוק אמנם בעיקר בהישרדות אישית אך על פי התכנית הכללית של הבריאה תודעתו האנושית התפתחה והרחיבה מאבק זה לכלל דאגה לחברה ולשבט. שינוי זה בוצע על ידינו, הנשמות המתממשות בגוף בתהליך איטי שנמשך מדור אל דור תוך השתלבות וניצול תהליכי האבולוציה הבסיסיים של העולם הביולוגי.

התפתחות השבט והמסגרת החברתית אפשרה לאדם להמשיך, ולגדול ולהתפתח ותובנה חשובה שאליה אנו כיוָונו מלכתחילה, החלה להיבנות באדם. תובנה זו הינה נדבך בסיסי בתכנית הבריאה והביאה להכרה שהעולם שסביב אינו מתנהל מעצמו וכי כוח חיצוני מכוון את חיי האנוש ומשפיע עליהם.
בתחילה האמין האדם שאותם משאבי טבע שאפשרו את קיומו – הנחל הזורם והעץ הנותן פרי הם מקור הטוּב ואותם קידש ועליהם שמר. בחלוף השנים והתקופות, התפתחה האמונה וזיהתה גם פרטים מרוחקים ויציבים יותר כגרמי השמיים כמו השמש והירח, אך תמיד היו אלה אובייקטים ממשיים אותם יכול היה להשיג בחמשת חושיו.

לפני כשבעים אלף שנים, ובמדויק על פי התכנית הבריאתית, החל האדם לצאת מאזורי התפתחותו הראשוניםהאליל הכנעני - הבעל למסעות ונדודים ושטף את העולם כולו. בכל מקום מצא האדם את הכוחות המקודשים המקומיים אליהם פנה ואותם עבד, וככל שהתפתח ותודעתו התרחבה, הפך את האלים למוחשיים יותר – צלמים ופסלים אותם יכול היה לשאת עמו במסעותיו. לדמויות אלו היו מרכזים רוחניים, מקדשים וטקסי פולחן אך דמותן הייתה תמיד חומרית, ולרוב נושאות צורה של משהו חי.

תהליך זה היה מדויק ופיתח את תפיסת קיומה של ישות חיצונית לאדם "המנהלת את העניינים" וביסס את ההבנה של הצורך בה. העלו לה קרבנות בימים ובטקסים מיוחדים ואליה פנו בתפילה ובבקשה לעזרה, אולם המאפיין העיקרי של כל אלפי השנים האלה, היה שלאליל יש דמות וצורה, ומקורו הוא – בעולמו המוחשי.

ואז, לפני כ-3,500 שנים הגיעה העת לשלב הבא של תכנית הבריאה, התפתחותו הרוחנית של האדם בשלה מספיק והגיעה העת להפעיל את שלב המעבר מהאל הגשמי אל האל המופשט, זה שאינו חלק פיזי מעולמו של האדם.

אין זה מהלך פשוט ומימוש התכנית היה קפדני והחל במה שאתם הייתם מכנים "פיילוט נסיוני" שמטרתו בחינת היכולת האנושית לקיים חברה שמהותה היא ההכרה באל יחיד, מופשט חסר דמות וצורה – המונותאיזם. הפיילוט זה נוהל במזרח התיכון בעם קטן, היהודים – הישראלים העבריים.

שינויים כאלה ברוח האדם אינם דבר של מה בכך ופעילות כזו מורכבת וחייבת להיות מדוייקת ככל האפשר. בסופו של דבר, זכות הבחירה וההחלטה עומדת לאדם, והיא קיימת מעבר לכל תכנון שאנו עורכים כאן ולכן פיילוט זה נמשך כ-1,500 שנים ובסופו של דבר, ולמרות מעלות ומורדות לאורך הדרך, הוא הוכתר בהצלחה, בני העם היהודי הוכיחו שהאדם יכול ליצור חברה המקבלת את התפיסה של אלוה אחד, אל מופשט הקיים מעבר לתפיסה האנושית.

כעת נערכנו כאן, בעולם הרוחני, לקראת השלב הבא – הפצת דרך המחשבה וההבנה הזו ברחבי העולם כולו. בשלב הראשוני וכחמש מאות שנים לפני סיום הניסוי, גרמנו להופעת האמונה באלוהות מופשטת אולם לא בצורה מוחלטת בהיותה מלווה בעבודת אלילים, גם באזורים אחרים של העולם, בעיקר בתרבות המזרח, עם הופעת תורת הדאוּ, קונפוציוס ואף הבודהיזם (שאיננה "דת" במובן הקלאסי, ומדברת על קיום קוסמי מנותק מהצורך בעבודת אלילים) ואלה הופיעו במאה החמישית שלפני הספירה ושטפו את המזרח כולו מהודו ועד סין.

שאר העולם היה עדיין פגאני לחלוטין, ועתה, כשבשלותו של האדם לקבלת המופשט, העלום והאזוטרי הפכה לעובדה, הגיעה העת להרחיב את הפיילוט של היהודים ולהחילו על העולם. נשמות שנבחרו לכך, החלו בפעולות בקרב בני העם היהודי, שמטרתן הייתה הקמת תנועה שתפיץ את הבשורה המונותאיסטית ברחבי העולם. פעילויותיהן מפורסמות עד היום כמעורבות מלאכית, כהכוונת הדרך למשל בפני אביו של יוחנן המטביל על ידי המלאך גבריאל על מנת שיוחנן בנו, יכתיר את בן דודו ישוע – למשיח, או הפצת הדעה שישוע עצמו הינו בנו של אלוהים שנולד לאימו, מרים הבתולה ועוד הופעות פלאיות רבות שהפכו את התנועה החדשה לדת הגדולה בעולם. וכדי להשלים את המהלך, חיזקנו אותו על ידי הקמת דת נוספת, כאשר 600 שנים לאחר הופעתו של ישוע, חווה אדם מיוחד, מוחמד שמו, התגלות במערה וצפה גם הוא בדמות המלאך גבריאל שהטיל עליו את המשימה להקים דת נוספת, האסלאם.

הדת הייתה כלי מופלא להטמעת המונותאיזם. כשהמקור והסמכות הפך להיות חיצוני ועלום, אין עם מי להתווכח… שיטת השכר והעונש שהתלוותה אליו הייתה מושלמת ואנשים אכן התנהלו באופן מיטבי ולפי התכנית. התוצאה מבחינת התכנית, הפיכת ההכרה בעולם הנסתר מעיני האדם, הייתה להצלחה גמורה וכיום, אין כבר ספק בקיומה של האלוהות החיצונית לעולם. וכיום, ולמעשה מאז כ-150 שנה, הגיעה העת לשלב הבא של התכנית.

אלפיים שנים עברו מאז התפשטו הדתות המונותאיסטיות והאדם כבר בשל לבטל את אחד המכשולים בחיבורו אל עולם הנשמות ואל ההדרכה הגבוהה שלו.

הדת איפשרה העברת מסרים, חוקים ומצוות מהבריאה אל האדם. אולם אלו נעשו תמיד באמצעות מתווכים: הכהנים והנביאים בתחילת הדרך, שדיברו עם מי שאנו מכנים כיום "ההדרכות" ובהמשך, נציגי הדת כמו הרב, הכומר, האימאם שמסרו תשובות והנחיות לגבי מה שנכון ומה לא, והאדם היה תלוי בהם. הגיעה העת לאפשר לאדם את החיבור הישיר ללא הצורך בתיווך.

אין זה עניין של מה בכך, החיבור הישיר. הוא יכול להוביל אנשים לקבלת מידע מדוייק ומלא על דרך חייהם הנכונה והמיטיבה, ומידע זה לא בהכרח תואם את מה שקיבלתם באמצעות הדתות. "שכר ועונש" בעולם הרוחני שלאחר החיים למשל, מתבטלים ונעלמים, "האמיתות" של גן עדן וגיהינום מתהפכות לחלוטין וקיום מצוות הדת במשמעות של "קלה כחמורה" נראה לא רלוונטי יותר… אך החשוב מכל, הוא מאפשר לבריאה לשנות את בני האדם. כאשר אדם בוחר להתחבר ישירות, באופן בלתי אמצעי, הוא מאפשר לנו, ההדרכות השונות, להכנס ולשנות. אנשים שחוו את החיבור הישיר יכולים להעיד על עצמם את השינוי הזה. החמלה וההכלה גדלות, ולערבות ההדדית יש מקום רחב יותר. חלקכם קוראים לזה "המעבר אל הממד החמישי".

ימים יגידו איזו השפעה תהיה למעבר הזה על החברה האנושית ואיך יעבור האדם את ההפיכה החשיבתית רוחנית הזו. ומה זה יעשה לדתות המוסדיות? האם יחלשו, האם יעלמו? או אולי יפתחו "במלחמה" קיומית מבחינתן? זכות הבחירה של האדם חזקה מכל ואנו נראה איך יעבור שלב זה של התכנית…

חזרה

2 תגובות בנושא “הבריאה והדת

  1. וווואאאאווווו שמוליק,
    תודה על השיתוף. מרתק. ההקראה שלך כל כך ברורה, ועוזרת להבנה.
    תבורך נשמה טובה.🙏💝

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *